Waarom Banners?
Om een goede campagne te kunnen draaien wil je natuurlijk zichtbaar zijn voor je doelgroep. Door gebruik te maken van banners creƫer je deze zichtbaarheid, de banners zijn op veel verschillende manieren vorm te geven en in te zetten. Onderstaand is meer uitleg te vinden over de vormgeving en specificaties van de banners. De banners kunnen zelf opgemaakt en aangeleverd worden maar dit kunnen wij uiteraard ook voor je uit handen nemen.
Banner specificaties
Om ervoor te zorgen dat je banners of advertenties optimaal presteren en voldoen aan de technische vereisten, hanteren we de volgende specificaties:
Bestandsgrootte: De maximale bestandsgrootte voor elke banner is 150kb. Dit helpt om snelle laadtijden te garanderen en de gebruikerservaring niet te verstoren.
Kader: Elke advertentie moet een duidelijk zichtbaar kader bevatten. Dit helpt om de advertentie te onderscheiden van de content op de pagina waarop het wordt weergegeven.
Herkenbaarheid: Het moet duidelijk zijn dat de advertentie herleidbaar is naar de klant. Dit betekent dat je merk of bedrijfsnaam duidelijk zichtbaar moet zijn, zodat kijkers gemakkelijk kunnen identificeren wie de advertentie heeft geplaatst.
Animatie: Indien je kiest voor een geanimeerde banner, moet de animatie automatisch stoppen na maximaal 30 seconden. Dit voorkomt irritatie bij de kijker en voldoet aan de standaard richtlijnen voor online advertenties.
Video: Videoadvertenties zijn op aanvraag beschikbaar en mogen een maximale duur van 14 seconden hebben. Dit zorgt ervoor dat de boodschap snel en effectief wordt overgebracht zonder de aandacht van de kijker te verliezen.
Door deze specificaties te volgen, kun je ervoor zorgen dat je banneradvertenties niet alleen voldoen aan de technische vereisten, maar ook de grootst mogelijke impact hebben op je doelgroep.